Eerste stage week achter de rug - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Heleen Spek - WaarBenJij.nu Eerste stage week achter de rug - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Heleen Spek - WaarBenJij.nu

Eerste stage week achter de rug

Blijf op de hoogte en volg Heleen

11 Januari 2014 | Verenigde Staten, College Station

Hoi Iedereen!
Hier is het nu zaterdag 2 uur in de middag. Net lekker boodschapjes gedaan en bij de subway gegeten. Lekker zonder jas naar buiten, want hier schijnt nu de zon en het is gewoon 20 graden!!!! Dat was aan het begin van de week wel anders, toen was het in de ochtend -7 graden, scheelt nogal!

Mijn eerste stage week was erg vermoeiend. Zooooveel informatie gekregen en nu al veel geleerd. De eerste dag eerst met Gabrie, mijn stagebegeleidster hier, gepraat over wat ze allemaal doen hier op het lab en hoe het allemaal een beetje in elkaar zit. Omdat ik geen Amerikaan ben, en dus anders les heb gehad, moet ik hier allemaal nog cursussen volgen om zelf aan de slag te mogen. Zoals een online cursus over proefdieren en wat standaard labcursussen. Verder ga ik voor mijn afstuderen waarschijnlijk met muizen werken, maar daar over is nog niet veel duidelijk, omdat dat allemaal nog opgezet moet worden.

Op maandag middag ging ik met Danielle, een Amerikaans meisje die op het lab werkt, naar de varkens. Daar moesten we gaan voorbereiden voor de operatie van de volgende dag en natuurlijk de varkentjes gezien. Zijn varkentjes van 25 kilo en komen tot je knieën ongeveer. Dinsdag en woensdag mocht ik met de operaties mee kijken, was super interessant! We moesten ook echt van die dokter pakjes aan en een haarnetje en mondkapje op haha. En donderdag en vrijdag moesten we 2x per dag terug naar de varkens om te checken of alles goed met ze ging. Dit moet officieel ook in het weekend, maar omdat de bussen dan niet rijden en ik nog geen fiets heb, is Santoesha (klasgenootje van mij die hier ook stage loopt en huisgenootje) gegaan en ze moet morgen ochtend weer.

Verder in de omgeving is niet heel veel te doen. College station is niet echt een grote stad, vergeleken met Houston en Austin, maar alles ligt vrij ver uit elkaar. Je moet gauw 20 min fietsen of een uur lopen om ergens te komen. Santoesha en ik waren van de week na stage boodschappen gaan doen en doordat het hier nu nog vakantie is, reden de bussen maar tot 6 uur en hadden we de laatste bus gemist. Wij met onze zware boodschappen een pokke end terug moeten lopen (ongeveer 40 min). Dus we zitten er misschien aan te denken om een autootje te kopen, ook zodat we leuke dingen kunnen doen in het weekend, zoals misschien een keer naar een grote stad.

Slapen lukt ook nog niet echt, wordt om 4 uur s'nachts nog wakker en vaak om 7 uur weer en dan ga ik er maar uit. Ook s'avonds vroeg moe, maar toch proberen wakker te blijven, wat wel steeds beter lukt. Moet het gewoon nog een beetje tijd geven en dan komt dat vanzelf allemaal goed!

Op mezelf wonen gaat tot nu toe goed. Wel heel erg wennen om alles zelf te moeten doen en ook nog 40 uur in de week stage te moeten lopen. Gisteren mijn eerste wasje gedraaid en koken gaat ook goed. Santoesha en ik koken en eten gezellig samen, dus dat is fijn! Redelijk gezond gegeten van de week, gewoon aardappelen vlees en groente zelfs een aantal keer :). Het is wel moeilijk om hier een beetje gezond eten te vinden in de supermarkt. Je hebt hier vooral veel kant en klaar eten wat echt alleen in de magnetron hoeft en ook zijn alle porties hier 2x zo groot als in Nederland, dus je houdt gauw veel over! Aan dat soort dingen merk je gewoon echt dat je in Amerika bent haha.

Vanavond nog lekker uiteten en naar de film en zondag beetje inlezen voor stage en schoonmaken in huis, want ja helaas hoort dat er ook allemaal bij... En dan is het weekend alweer voorbij en beginnen we aan stage week 2!! Voor nu wens ik jullie ook allemaal nog een fijn weekend en ik hou jullie op de hoogte!!
xxxx Heleen

  • 11 Januari 2014 - 21:48

    Heleen Van Der Spek:

    Heb ook nog wat foto's van het studentencomplex en mijn kamertje toegevoegd :)

  • 11 Januari 2014 - 22:19

    Milou:

    Leuk!! Ik ga je verslagen zeker volgen! :)
    Je bent wel meteen volop aan het werk gezet zeg..
    Weer eens wat anders dan sieraden verkopen ;)
    Klinkt goed wat je allemaal mag gaan doen.

    Ooh en dat eten, heeeel verleidelijk maar begin er niet aan hoor!
    Je kon mij nog net niet rollen toen ik weer terug was.. haha

    Geniet van alle eerste indrukken! Xxx

  • 12 Januari 2014 - 09:48

    Anne B.:

    Stage lopen én voor t eerst op jezelf. En dat nog wel in Amerika. Het is toch wat he? Goed dat je nu al doorhebt dat Amerikanen niet voor niets een kilootje zwaarder zijn!
    Heel veel succes! Houd vol! En heb je misschien een postadres?
    grtz Anne

  • 15 Januari 2014 - 20:01

    Oma V.d Spek:

    Ha Heleen,

    Ben nu bij Mary, heb je verhaal gelezen. Ik zie dat het erg goed met je gaat.
    Morgen ga ik naar het ziekenhuis voor een onderzoek, Marja gaat mee en dat vind ik gezellig.
    Ik denk dat er niet veel uitkomt.
    Verder is het hier slecht weer, 7 graden, veel te warm voor de tijd van het jaar.
    Als ik weer bij Mary ben lees ik wel weer hoe het verder met je gaat.
    Verder wens ik jou het beste,

    Groeten van Oma v.d.Spek

  • 16 Januari 2014 - 22:07

    Marian En Piet:

    Ja Heleen, Hotel Mama is even ver weg! Dat went wel hoor!
    Zo te lezen is het voor de rest toch er leuk en interessant. Je zou ook bij
    zo'n testbiggetje een karbonaadje kunnen testen........dat is beter
    dan die grote Amerikaanse porties.

    Succes weer,

    Marian en Piet

  • 18 Januari 2014 - 20:33

    Ingèr The Genius:

    Heleen how's life?
    Al een gek accent ontwikkeld, teveel pizza op en/of een knappe cowboy ontmoet?
    Leuk dat ik je kan volgen, je moeders verhalen over muizen en depressies waren mij iets teveel van het goede.

    Binnenkort wens ik een tour over de campus te ontvangen hè!

    Geniet ervan knul

    Gruutjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Op stage naar de Verenigde staten, College Station Texas voor 9 maanden

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 8848

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 05 Oktober 2014

Stage in College Station, Texas

Landen bezocht: