Experiment week - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Heleen Spek - WaarBenJij.nu Experiment week - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Heleen Spek - WaarBenJij.nu

Experiment week

Blijf op de hoogte en volg Heleen

26 Januari 2014 | Verenigde Staten, College Station

Hoi iedereen!
Denk zal jullie weer even een update geven over hoe het met me gaat en wat ik allemaal heb gedaan. Net lekker gedoucht en schoongemaakt in huis en verder vandaag niet zoveel van plan, ben erg moe want de week was erg druk.
We hadden deze week een experiment week met de varkens. Daarbij moeten we maandag en dinsdag van 7 tot 10 uur s'avonds op stage zijn en de rest van de week van 8 tot 4 ongeveer, zelfs op zaterdag.... Het enige wat er eigenlijk op zo'n dag gebeurd is dat we op verschillende tijdstippen bloed afnemen bij de varkens en deze worden dan later verwerkt.
Op vrijdag en zaterdag moeten we ze dan helaas afmaken en biopsie's nemen van de verschillende organen van de varkens, beetje heftig, maar helaas hoort dat er ook bij. De biopsie's afnemen was dan wel weer heel interessant.
Ook moeten we de week voor de experiment week, elke dag naar de varkens om te kijken of alles goed met ze gaat en om ze eten te geven en dat ook op zaterdag en zondag... Dus dat is wat ik in mijn tweede week stage vooral moest doen.
Verder is er al wat meer bekend over wat mijn afstudeerproject gaat worden. Ik mag namelijk mee gaan helpen met het opzetten van een dierexperimenteel lab voor muizen en dan gaan we in dat lab vooral onderzoek doen naar het gedrag van muizen. Ze gaan vooral kijken naar hoe je kan meten of een muis angstig is of depressief. Klinkt allemaal heel interessant en heb ook echt zin om daar mee te beginnen.
Buiten stage gaat alles ook prima, koken lukt aardig en schoonmaken vooral vandaag dan gedaan. Heb ook bijna mijn fiets! Die was vorige week zondag binnen gekomen en we moesten die wel zelf in elkaar zetten en zoals je al kan raden was dat niet echt een succes haha. Santoesha en ik waren daar samen mee bezig geweest en de zadel pin was in het frame gevallen zonder het zadel erop en was vast komen te zitten...Dus hebben we de fiets van de week maar naar de fietsenmaker gebracht en als het goed is, is mijn fiets van de week klaar. In College Station zelf is alles goed te fietsen, dus kunnen we wat meer leuke dingen gaan doen, zonder dat we weer aan iemand moeten vragen of die ons even kan brengen en halen :).

Gisteren was Santoesha jarig en zijn we gezellig met collega's van het lab uiteten geweest bij de BJ's, mega groot restaurant!! Had een pizza gegeten met kip en bbq saus en had om een small gevraagd, want ik had verwacht dat hier alles mega groot zou zijn. Maar dat viel reuze mee! Wat wel heel Amerikaans is, is dat je constant een gratis refill kan krijgen als het om drinken gaat. Na het eten zijn we nog met wat andere vrienden van Santoesha uit geweest hier in College Station. Was erg gezellig, ze hebben hier een buurt genaamd Northgate waar eigenlijk alle kroegen en barretjes zitten. Sommige hebben ook echt zo'n uiterlijk van een Wild Western Salloon haha. Eerst zijn we gewoon naar een barretje gegaan en hebben daar wat gedronken, helaas kan ik hier niks halen omdat ik nog geen 21 ben en ze vragen aan de bar wel elke keer je ID als je alcohol gaat halen. In deze bar kon je eigenlijk alleen maar aan de bar zitten en drinken en niet echt dansen, daarom zijn we later nog naar een andere kroeg geweest waar je dat wel kon. Ik mag dan wel overal naar binnen, maar krijg dan geen bandje, waar aan de kroeg of bar kan zien of je 21 bent of niet. Gelukkig is Santoesha al wel 21 en heeft zij af en toe een drankje voor me gehaald :). Maar ook hier moet je mee oppassen, want soms zetten ze gewoon personeel neer om speciaal hier op te letten. Maar ondanks dat alles hebben we een super leuke avond gehad en ook heb ik hierdoor heerlijk geslapen haha.
Aankomende week wordt niet zo bijzonder. Moeten vooral alle bloedsamples sorteren en verwerken van afgelopen week en verder beetje achter de computer zitten en aan mijn verslag werken. Misschien krijgen Santoesha en ik vrijdag vrij en dan willen we van het weekend lekker naar Houston gaan, beetje de omgeving verkennen. Voor nu heb ik niet zo heel veel meer te melden. Als we naar Houston gaan, komt er zeker volgende week weer een nieuwe blog en met heel veel leuke en mooie foto's hoop ik!!
xxx

  • 27 Januari 2014 - 14:51

    Mary Vossen:

    Ha Heleen,

    Dat gaat goed daar volgens mij! Zelfs al een Amerikaans woord erbij : refill, jaja, zo hard kan het gaan.
    Je vermaakt je wel daar, denk ik, fijn dat je goed kunt opschieten met Santoesha, dat geeft ook een hoop gezelligheid.
    Veel plezier daar, groet van je tante Mary

  • 27 Januari 2014 - 18:57

    Marian V:

    hoi heleen

    ik heb net je verslag gelezen. wat een lange werkdagen zeg niet normaal en heftig om die lieve varkentjes af te moeten maken oh nee mag ik zo niet zeggen natuurlijk in laten slapen. het is fijn te horen dat je het goed naar je zin hebt en dat het goed klikt met je flatgenoot. balen van die drank maar ja het is zo april en dan ben je daar ook weer van af en kun je de schade inhalen. nu de groeten van iedereen en geniet ze tot horens

    groetjes marian en de rest

  • 27 Januari 2014 - 19:46

    Carla Verboon:

    Hoi Heleen,

    Volgens mij gaat het helemaal goed daar.
    Wel effe wennen natuurlijk dat je alles zelf moet doen.
    Fijn dat je het leuk hebt met Santoesha.
    Samen leuke dingen doen.
    Je hebt wel een zware week achter de rug, lange dagen maar wel heel
    leerzaam.
    Heleen groetjes en geniet ervan.

  • 27 Januari 2014 - 20:58

    Angelique Van Der Spek:

    Hoi hoi

    Je wordt al echt 'An american girl' zo te horen.
    Zie het al voor me, jullie een fiets in elkaar zetten. Was misschien niet eens een fiets geworden , ha haha

    Mis je al bepaalde dingen/eten uit ons landje ( Leo roept nu: zoals een frietje met)??

    Vele groetjes van ons allemaal

  • 27 Januari 2014 - 21:17

    Heleen Van Der Spek:

    Hee!
    Ja mis best veel van NL haha. Frietje met en frikandellen en kroketten haha! En gewone Nederlandse kaas, want die is hier ook niet te krijgen. En natuurlijk mis ik thuis, mama en papa en de hond en steef ook wel een beetje hoor hihi. Wat ik hier ook wel mis, is goed openbaar vervoer. De treinen reden in NL niet altijd zoals gepland, maar het is nog altijd beter dan hier! In schoolvakanties en met de feestdagen rijden de bussen hier dus niet en in het weekend rijden ze alleen van 10 tot 6 en er is hier geen trein in college station, alleen een goederen trein die heel veel geluid maakt en dag en nacht rijd. Maar er zijn ook heel veel leuke dingen hoor!! Gelukkig :). De mensen zijn heel vriendelijk en het weer is geweldig! Gisteren was het bijvoorbeeld 21 graden, maar ja morgen gaat het weer sneeuwen. En stage is heel erg leuk! En je eet ook weer heel veel ander eten die je in NL bijvoorbeeld weer niet hebt. Dus komt allemaal goed, over 8 maanden ongeveer kan ik weer een frietje met eten en zo lang hou ik dat nog wel vol haha!!
    En het is trouwens officieel, we gaan vrijdag t/m zondag lekker naar Houston!! Heel veel zin in!!
    xx

  • 27 Januari 2014 - 21:57

    Karin Szpak:

    Ha Heleen,

    ik vind het super van je en lees dat je heeeeeel veel ervaring op doet, moet alles. Geweldig, hoor.
    Zal ook best intensief zijn!
    Denk met muizen iets makkelijker werken als met zo'n grote varkens? Lijkt me best emotioneel ook om te doen? heftig hoor.
    Hou te taai! ik vind het wel een heel leuk afstudeerproject!

    veel groetjes, Karin en Frans

  • 29 Januari 2014 - 07:39

    Henny En Marijn.:

    Goedemorgen, Heleen.
    Je hebt je draai al écht gevonden, is 't niet ? Keurig, ga zo door.
    Hadden ze daar geen handige (knappe) mede-studenten, die dames graag helpen bij het in elkaar zetten van een fiets ?
    Interessante afstudeeropdracht. Als zo'n project nou succesvol is, gaan we die metingen in de toekomst dan ook bij mensen doen ? Ben benieuwd naar vervolg.
    Een troost voor Steef, dat zijn zus aan de overkant van de oceaan tegen hetzelfde "probleem" aanloopt, als hij in Nederland.
    Blijf genieten en interessante ervaringen opdoen. En nog bedankt voor de foto's.

  • 29 Januari 2014 - 20:49

    Marian En Piet:

    Heleen, onderzoek naar angstige en/of depressieve muizen. Weet niet goed wat ik me bij een depressieve muis moet voorstellen. Ik weet wel dat als die muis bij mij in de garage zit, die muis in no time erg depressief is.....
    Ben benieuwd hoe je dat kunt meten en hoop dat toch nog eens van je te horen.


    Verder heb jij het daar wel leuk, lezen wij zo en dat is OK! Dan gaat alles gemakkelijker.

    Oh ja, en het wordt KOUD bij jou zagen wij hier op het nieuws! en GLAS! FF wachten met fietsen dus!

    Marian en Piet

  • 29 Januari 2014 - 20:50

    Piet:

    Glas is GLAD maar dat wist je al he??

  • 30 Januari 2014 - 09:26

    Anne Marie:

    Hoi,

    Net even alle reacties gelezen op je blog. Leuk dat iedereen zo met je meeleeft en ook nog advies voor je heeft, zoals hulp zoeken met fiets in elkaar zetten en waarschuwen dat het glad wordt.
    Veel plezier in Houston, ook voor Santoeshja.

  • 01 Februari 2014 - 17:34

    Anne:

    Stoer Heleen!!

  • 07 Februari 2014 - 19:02

    Marian Loch:

    Hoi heleen, goed om te lezen dat het je
    Allemaal zo goed afgaat. Ben benieuwd
    Naar je volgende verslag. Geniet ervan
    Het is een ervaring voor het leven.
    Groetjes marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Op stage naar de Verenigde staten, College Station Texas voor 9 maanden

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 8849

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 05 Oktober 2014

Stage in College Station, Texas

Landen bezocht: