Weekend Houston en week 5 van stage - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Heleen Spek - WaarBenJij.nu Weekend Houston en week 5 van stage - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Heleen Spek - WaarBenJij.nu

Weekend Houston en week 5 van stage

Blijf op de hoogte en volg Heleen

09 Februari 2014 | Verenigde Staten, College Station

Hoi hoi!
Ondertussen zit ik er alweer 5 weken, tijd vliegt!! Ook in die weken al zoveel geleerd en gedaan. Vorig weekend zijn Santoesha en ik lekker 3 dagen naar Houston geweest, was fijn om er even tussenuit te zijn. Het weekend was erg leuk! We hadden een mooie hotelkamer, met een heerlijk bed en lekker ontbijt erbij. Vrijdag zijn we lekker gaan shoppen in een heel groot winkelcentrum the Galleria mall, wat 5 minuten lopen was vanaf ons hotel. Was zo groot dat we volgens mij op één dag nog niet alle winkels hadden gehad, maar was erg leuk. De 2e dag zijn we met de bus naar het centrum gegaan, helaas is het centrum niet zoals wij dat kennen met winkels en restaurantjes, dus er was niet heel veel te doen. Wel veel mooie hogen gebouwen en ze hadden er een aquarium dus zijn we daar naar toe geweest. De laatste dag zijn we naar het space centre geweest wat erg indrukwekkend en leuk was. Als je in Houston bent moet je daar natuurlijk zijn geweest :).

Toen begon gewoon weer week 5 van mijn stage. Erg drukke week want er waren weer nieuwe varkens binnen gekomen en dus hadden we maandag en dinsdag operatie. Ik mocht dit keer mee aan de tafel staan, erg leuk en spannend. Eerst moest ik mijn handen en armen zo hard wassen dat ze bijna steriel waren en mocht ik echt niks meer aanraken behalve spullen die steriel waren en het varken natuurlijk. Kreeg ook een haarnetje op en zo'n chirurgisch mondkapje en een heel gewaad aan haha. Voelde me wel een beetje een chirurg. De eerste operatie dag ging super goed, niks aan de hand. De tweede dag was iets minder, doordat je erg lang moet staan met deze dagen, ongeveer 5 tot 6 uur zonder pauze, werd ik na een tijdje een beetje licht in mijn hoofd. Dit blijkt vaker te gebeuren dus was niet heel erg, maar baalde wel als een stekker...Dus ik rustig even gaan zitten en wat te drinken gekregen, op zo'n manier dat ik niks aan hoefde te raken, en daarna weer verder gegaan. Heb het dus wel afgemaakt, maar was niet echt mijn dag, helaas horen de mindere dagen er ook bij...
De rest van de week was niet bijzonder gewoon weer de varkens verzorgen en heel veel aan mijn verslag voor school gewerkt die ik vandaag heb ingeleverd. Het gaat trouwens wel erg goed op stage, want ik mocht gisteren voor het eerst alleen naar de varkens :). Erg fijn dat ze mij daarin vertrouwen en dat maakt het ook allemaal een stuk leuker!
Het weekend lekker rustig aan gedaan, beetje thuis gezeten en bijgekomen van stage. Gisteren wel weer gezellig wezen stappen, was erg leuk! En vandaag is het prachtig weer, dus net op mijn prachtige nieuwe fiets, die trouwens erg fijn fietst, even een rondje gemaakt door college station en wat foto's gemaakt voor jullie. Zo hebben jullie misschien een iets beter beeld van hoe het er hier uitziet. Spreek jullie snel weer!!
Groetjes en kusjes
Heleen

  • 09 Februari 2014 - 22:54

    Carla Verboon:

    Hallo Heleen,

    Leuk weer een bericht van je te lezen en de foto's zijn erg mooi.
    Wat een leuke fiets.
    Houston geweest, geweldig hoor.
    Natuurlijk heel fijn dat de stage zo goed verloopt.
    Heleen heel veel plezier en veel succes.
    groeten van
    de buurtjes van de Stapelen.

  • 10 Februari 2014 - 07:03

    Anne Marie Brooijmans:

    Hoi Heleen,

    Even je blog gelezen maar het meeste wisten wij al.
    Wel leuk om foto's te zien van College Station en je fiets is echt heel leuk.
    Breng die maar mee naar huis!

    groeten en knuffel van
    je moeder.


  • 10 Februari 2014 - 07:03

    Anne:

    Heb je dat varkentje ook gewassen?

    Foto's van het Space Centre zijn errug cool!!
    En hoe kan het nou zo zijn dat het de ene dag 21 graden is en de volgende dag sneeuwt??
    Succes!!
    x Anne

  • 10 Februari 2014 - 11:38

    Myrte:

    We horen al van alles op de whatsapp, maar toch leuk om het ook zo in verslag vorm te lezen! Nu hopen op goede feedback van je projectplan en gewoon knallen op stage!
    Je kan het kanjer!
    xxx-jes

  • 10 Februari 2014 - 21:56

    Marian En Piet:

    Heleen,

    mooi daar! en ook zo lekker ruimtelijk allemaal! Dat moest hier ook zo zijn.

    En ja, Amerikanen denken nu eenmaal groot en dus IS alles ook groot. Het schijnt ook zo te zijn dat je daar in dollars leuke dingen kunt aanschaffen die je hier voor veel euro's pas kunt krijgen. Klopt dat?

    Houston en al die raketten daar moet je inderdaad geweest zijn. Ziet er ook mooi uit.

    en die fiets: die moet je idd mee terugnemen al zal daar wel een duur prijskaartje aanhangen.......

    Have fun!!!

    Marian en Piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Op stage naar de Verenigde staten, College Station Texas voor 9 maanden

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 8864

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 05 Oktober 2014

Stage in College Station, Texas

Landen bezocht: