Alweer 3 maanden in Texas - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Heleen Spek - WaarBenJij.nu Alweer 3 maanden in Texas - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Heleen Spek - WaarBenJij.nu

Alweer 3 maanden in Texas

Blijf op de hoogte en volg Heleen

31 Maart 2014 | Verenigde Staten, College Station

Hoi Iedereen!
Sorry dat ik zolang niets meer van me heb laten horen, ik was erg druk met stage. Sinds de vorige keer heb ik alweer veel meegemaakt en gedaan, heb ook even in een flinke dip gezeten, maar gelukkig ben ik daar weer uit en kan ik er weer tegenaan!!
Het eerste weekend van maart werd mijn stagebegeleidster (Gabrie) van hier in Texas, 50 jaar. Dus hadden we met iedereen van het lab een pop gemaakt en die de dag voor haar verjaardag voor haar huis geplaatst. De dag daarna hadden we dus een feestje, was erg gezellig, nog kroketten en frikandellen gegeten, dus ik kon weer even vooruit haha! Ook was dat weer even een oppepper aangezien thuis iedereen carnaval aan het vieren was en ik het stiekem toch wel een beetje jammer vond dat ik daar dit jaar niet bij kon zijn. Maar ach volgend jaar weer en maak genoeg leuke dingen hier mee :)
Heb rond 5 maart een pakketje van thuis gekregen, waar ik erg blij mee was. Mijn eigen kussen zat erin, dus sindsdien slaap ik ook heerlijk. Wat honig pakjes, dus lekker koken zoals thuis en nog wat NL tijdschriften.
Verder was het rond 13, 14 maart springbreak en hadden we een lang weekend vrij. Daar hebben we even goed gebruik van gemaakt en lekker een weekendje naar Austin geweest! Was echt super leuk! Auto gehuurd, wat nogal een gedoe was, want je mag officieel pas een auto huren als je 25 bent en santoesha is 24. Maar je kan dan wel een auto huren, maar dan moet je werkende creditcard hebben. Santoesha dacht wel dat ze die had, maar om een of andere reden wilde de creditcard niet meewerken. Dus de ING opgebeld en die hebben de kaart toen opnieuw geactiveerd en 2 uur later konden we eindelijk de auto meenemen. Uiteindelijk waren we rond 2 uur in Austin en zijn we eerst lekker gaan shoppen en uiteten geweest. De dag daarna naar Texas History museum geweest en naar The capitol (ziet er een beetje uit als het witte huis, alleen niet wit haha) en naar 6th street waar dat festival SXSW aan de gang was. Dat laatste was ook erg gezellig, alleen konden we nergens in omdat je 21 moet zijn of kaartjes moest hebben. Maar wel even leuk langs gewandeld. De laatste dag nog even wat natuur meegepakt en zijn we een berg opgegaan waar je over Austin heen kon kijken, daarna nog naar een botanische tuin en een natuur zwembad geweest. Daarna lekker naar huis gereden op ons gemakje en nog even boodschappen gedaan met de auto.
Afgelopen week op stage nogal druk gehad. Ik zou eigenlijk met cindy samen gaan werken voor mijn afstudeerproject. Maar helaas is zij ernstig ziek geworden en heeft dat allemaal een beetje stil gestaan. Het was dus allemaal een beetje onduidelijk hoe dat nu verder moest. Dus afgelopen vrijdag even met Julian (stagebegeleidster van Avans) gepraat via skype samen met Gabrie. Even over het een en ander gepraat en duidelijk op een rijtje gezet. Ik ga nu samen met Gabrie een ander onderzoek opzetten en ik moet dus helaas wel heel mijn projectplan opnieuw schrijven wat dus veel werk is, maar het is helaas niet anders. Ook is het nog niet helemaal duidelijk wanneer mijn einddatum is van mijn stage. Het blijkt namelijk dat ik officieel tot 17 oktober stage moet lopen, terwijl mijn terug vlucht geboekt staat op 5 oktober en ook wil ik nog met mijn ouders mee op vakantie als ze deze kant op komen. Ook daarover gehad met Julian en wat mailtjes gestuurd en van de week nog even over praten met Gabrie, en hopelijk is dat dan eind deze week allemaal duidelijk.
Afgelopen weekend een erg leuk en druk weekend gehad. Vrijdag avond naar een internationale eetavond geweest, was alleen niet zo'n succes, want het eten was koud en dus niet zo lekker en het was verder slecht georganiseerd, maar ja we waren er even uit. Zaterdag avond waren we uitgenodigd door een Nederlands gezin om bij hun te komen eten. Is een nederlandse man en hij is getrouwd met een Amerikaanse en ze hebben een tijd in NL gewoond met hun tweeling dochters van 7. Nu wonen ze dan in Texas en merken dat de meisjes heel snel hun NL afleren en wilden daarom ons vragen om af en toe op te komen passen en NL met hun te praten en te lezen. Was ook erg gezellig! En vandaag was er een HOLI feest op de campus, is een Hindoestaans feest waar ze met van dat gekleurde poeder gooien. We waren erg smerig geworden, maar was zeker de moeite waard want was erg leuk en gezellig! Aan het eind nog met wat mensen die ook naar het feest waren geweest in het zwembad gedoken, was kouder dan we dachten. Ondanks dat we dus al het zwembad in waren geweest en ik mijn haar al 4x heb gewassen, is het nu nog steeds roze. Dus ik heb maar geaccepteerd dat ik morgen met roze haar naar stage moet...haha.
Verder laatst nog de bibliotheek ontdekt en dus wat Engelse boeken gehaald die ik lekker kan lezen als ik aan het zwembad zit :)
Met stage gaat het ondanks al dat gedoe van van de week, allemaal prima. Laatst een beoordeling van Gabrie gehad over hoe ik het doe en was super positief, dus daar was ik natuurlijk heel blij mee!! Dit was het denk ik wel even voor nu.Ik zal nog even wat foto's van Austin en HOLI erbij plaatsten. Er staat niet zoveel gepland voor de komende tijd naast stage, alleen mijn verjaardag dan over een paar weken en ga dat dan zeker goed vieren :D. Ik zal proberen wat vaker te schrijven, ook al is het dan maar over wat onzinnige dingetjes zodat jullie weten hoe het met mij gaat. Spreek jullie snel weer!! xxxx Heleen

  • 31 Maart 2014 - 07:48

    Je Vader:

    Je staat er gekleurd op en mooi verslag! Ondanks dat we alles al een keer voorbij hebben zien komen blijft het leuk om het verslag te lezen.

  • 02 April 2014 - 19:52

    Marian En Piet:

    Heleen,
    Leuk weer eens wat over je te lezen! Ja, zo'n dipje hoort er gewoon bij, kom je sterker uit moet je maar denken. En als dan nog je eigen kussen uit de "tover"doos ziet komen dan is alles weer ok.

    Jammer dat je weer veel werk opnieuw moet doen maar ook dat hoort er echt bij!! Later kan zoiets nog wel eens gebeuren. Maar je doet ook heel veel leuke dingen en dan zijn kroketten en frikadellen eten helemaal lekker.

    Wordt nog heel bijzonder om alles te laten verlopen zoals het zou moeten. Je moet maar zo denken dat "iemand die verre reizen maakt, kan veel verhalen". Allemaal bagage die je maar in je rugzak kunt hebben.

    Veel succes weer en tot horens!!

    M&P

  • 03 April 2014 - 19:22

    Carla Verboon:

    Hallo Heleen,
    Leuk weer een verslag van je te lezen.
    Wat heerlijk dat je je eigen kussen weer hebt en dat je nu weer goed kan slapen.
    Als je slecht slaapt ben je niet fit en daar heb je niks aan he.

    Heleen dat carnaval is er volgend jaar weer hoor en de ervaring die jij nu in je rugtas stopt is natuurlijk helemaal super.
    Af en toe een dip is heel normaal.
    Je bent zolang van huis het zou eigenlijk gek zijn als je Den Bosch niet zou missen.

    Heleen wij wensen je heel veel succes met al het werk daar.
    Geniet van alle mooie momenten.

    De foto's zijn ook heel leuk.

    groetjes van
    Fred en Carla

  • 07 April 2014 - 16:48

    Anne:

    Een dip?? Ik lees er niets van terug.
    Enne... langer stage-lopen? Je kunt ook je ouders en je broer ff 3 weken mee laten werken aan je project: zo krijg je het toch nog op tijd af!!

    Hopelijk is er snel duidelijkheid en kun je weer vol goede moed aan de slag!!
    Succes en hou vol!
    grtz Anne

  • 13 April 2014 - 10:56

    Henny En Marijn:


    Heleen.

    You're doing great !

    Is het aan de andere kant van de oceaan ook de gewoonte om een Sara te regelen bij de vijftigste verjaardag ? Dat wisten we niet.
    Wanneer jullie een lang weekend hebben, is het super om eens verder in de omgeving rond te gaan kijken. Maartje en Anne hadden tijdens hun stages ook zulke interessante plaatsen om te bezoeken. Je bent er nu tóch !
    Die meisjes tweeling van 7 niet proberen te koppelen aan Teun en Siem, hè ? (Geintje)
    Wat ons verder nog opvalt bij de foto's: de ene keer een t-shirt en wat later een dikke jas. Het weer lijkt daar wel Hollands.
    Veel succes en plezier bij alle activiteiten de komende weken.

    Henny en Marijn.

  • 23 April 2014 - 08:17

    Familie De Laat, Vlijmen:

    Heleen, wij willen jou vanuit Vlijmen heel hartelijk feliciteren met je 21e verjaardag. We hebben begrepen dat je nu ook alcohol mag drinken (eindelijk ........;)), dus hef het glas, samen met je nieuwe vrienden en kennissen! Groetjes, Jan, Jeannette, Sanne, Iwan en Esther

  • 23 April 2014 - 08:42

    Danny, Karin & Thijs:

    Hi Heleen,

    Van harte gefeliciteerd met je 21e verjaardag! Maak er een leuke dag van!

    We hoorden dat je het erg naar je zin hebt in Texas en dat er ook nog een leuke vakantie aan zit te komen. Geniet van je tijd op College Station en probeer zoveel mogelijk mee te pikken van Amerika. Heel veel succes met je stage nog en proost aan het zwembad :-)

    Groetjes, Danny, Karin & Thijs


  • 23 April 2014 - 19:41

    Marian Loch:

    Hoi heleen, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    21 jaar worden en dan in het buitenland zijn
    Is wel heel bijzonder, dit vergeet je nooit meer.
    Ik vind het leuk om af en toe te lezen hoe
    Het gaat. Veel succes met je projecten, en een leuke dag gewenst.
    Groetjes ed, marian en peggy

  • 24 April 2014 - 16:28

    Heleen:

    Dank jullie wel voor de felicitaties!!
    Zondag komt er weer een nieuwe blog. Dan vertel ik wel hoe mijn verjaardag was. Het was in ieder geval super leuk!! Heb een top verjaardag gehad :D
    x Heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Op stage naar de Verenigde staten, College Station Texas voor 9 maanden

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 8850

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 05 Oktober 2014

Stage in College Station, Texas

Landen bezocht: