Bijna op de helft!!! - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Heleen Spek - WaarBenJij.nu Bijna op de helft!!! - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Heleen Spek - WaarBenJij.nu

Bijna op de helft!!!

Blijf op de hoogte en volg Heleen

18 Mei 2014 | Verenigde Staten, College Station

Hoi Iedereen!
Hier weer even een kleine update. Sinds de vorige keer niet heel veel gebeurd eigenlijk, maar aangezien ik bijna op de helft ben, vond ik dat wel een mooi moment om weer een blog te schrijven. En eigenlijk heb ik op deze zondag middag ook niet echt iets te doen haha. De vorige keer dat ik mijn blog schreef was Santoesha net op vakantie naar miami. Dus ben een week alleen thuis geweest en dat beviel me wel prima. Ging allemaal goed en moest nu echt alles zelf doen. Die week lekker 3 keer gesport en in het weekend alleen aan het zwembad gelegen. Was 30 graden en het zonnetje scheen, was heerlijk dus. Had die week wel een lekke band met mijn fiets maar Gabrie was zo lief om mij en mijn fiets even naar de fietsenmaker te brengen, dus was gelukkig zo opgelost.
Na een week was santoesha weer thuis en konden we gelukkig weer samen boodschappen doen, toch wel wat makkelijker. Alleen nadeel is nu dat iedereen hier al vakantie heeft en alles in dit stadje past zich daar aan aan. Al de studenten zijn dus ook terug naar huis en het is hier nu redelijk uitgestorven. Daardoor rijden de bussen heel weinig, is het sportcentrum ook minder open en restaurantjes op campus zijn gewoon dicht...Beetje jammer allemaal.
Vorig weekend zijn we zaterdag de hele dag op pad geweest met Neelam, meisje die bij ons op het lab werkt. Lekker geluncht, een ijsje gehaald (drive thru, wie verzint het...), naar de film geweest, naar de mall en savonds nog gezellig op stap geweest! Was een erg leuk dagje :).
Dit weekend niet zoveel, gisteren de hele dag aan het zwembad gelegen en vandaag beetje schoonmaken en aan school werken.
Op stage is het rustig geweest. geen varkens meer gehad, dus vooral aan mijn verslag gewerkt en deze ingeleverd. Was blijkbaar goed, want was in één keer goed gekeurd :D. Scheelt weer een hoop werk dat ik mijn verslag niet meer hoef te verbeteren. Ook omdat ik bijna op de helft ben met stage verslag begonnen. In dit verslag moet ik gewoon vertellen wat ik tot nu toe gedaan en geleerd heb. En dat is het stage deel afgerond en dan beginnen we aan het afstudeer gedeelte, spannend!!
Het muizen project begint rond te komen. Gabrie heeft de protocollen bij de commissie ingediend en deze moeten dan goedgekeurd worden en dan kunnen we het lab op gaan zetten. Aankomende week de laatste set varkens, jammer genoeg! Vond dat toch altijd wel heel leuk en heb daar ook heel veel van geleerd!! Vrijdag wel nog een Social security nummer aangevraagd, dit moet om zo mijn taxes te kunnen doen als ik terug in NL ben. Volgens iedereen op stage ben ik nu al een halve Amerikaan...jeeeh haha
Volgend weekend is het Memorial weekend en hebben daardoor maandag vrij. Dan willen we een auto gaan huren en lekker rond gaan rijden, zoals naar Bryan, dorp naast College station en naar een outlet bij Houston in de buurt. Heel veel zin in, lekker er weer even uit!! Dat was het wel weer voor nu. Spreek jullie snel weer :) xxx

  • 18 Mei 2014 - 22:09

    Carla Verboon:

    Hallo Heleen, leuk weer iets van jou te lezen. Fijn dat het goed gaat. Ja bijna op de helft, voor ons het het heel snel gegaan maar misschien voor jou iets minder maar je hebt natuurlijk al veel ervaringen voor in je rugtas, goed hoor. Geniet nog maar van de tweede helft en maak er een mooie tijd van. hartelijke groeten van Fred en Carla

  • 19 Mei 2014 - 13:23

    Marijn Brooijmans:

    Hallo, Heleen.

    "Pigs and mice, how nice !" Wat een beestenbende bij jullie.
    Met zoveel ontzettend leuke activiteiten en bezigheden vliegt de tijd inderdaad snel voorbij.
    Het leven in Amerika verloopt dus écht wel anders dan in Nederland. Wordt straks weer wennen.
    Lekker blijven genieten, hoor.

    Groetjes,
    Henny en Marijn.

  • 19 Mei 2014 - 15:04

    Je Vader:

    De tweede helft gaat sowieso sneller want dat zit er ook nog een vakantieperiode in van twee weken.
    Over slechts 9 weken staan wij op de stoep. Be prepared!!

  • 22 Mei 2014 - 19:57

    Marian En Piet:

    Heleen,

    Wat ons opvalt is dat de toeristische mogelijkheden en de daarbij behorende ontspannende uitjes de boventoon voeren in jouw verslagen. En wij maar denken dat die Amerikanen allemaal 2 of 3 banen hebben.
    Maar je hebt groot gelijk! Geniet, geniet, het is zo weer tijd voor de terugreis.

    Succes met de muizen. Als er maar geen : "geaaide" bij zitten. Opa Brooijmans had eens last van zo'n beest en die kreeg hij maar niet gevangen. Dat noemde hij dan een "geaaide" muis. Weet ook niet hoe dat is afgelopen maar hem kennende zal die muis jouw project nooit bereikt hebben!!

    Have FUN!!

    Marian en Piet

  • 22 Mei 2014 - 20:31

    Je Moeder:

    Als reactie op het verhaal van mijn broer. (zie hierboven) en voor de buitenstaanders. Opa kon de H niet uitspreken. Complimenten Piet, goed verhaal.

    groet
    je moeder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Op stage naar de Verenigde staten, College Station Texas voor 9 maanden

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 8860

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 05 Oktober 2014

Stage in College Station, Texas

Landen bezocht: