Auto huren, slapen op het lab en start WK voetbal! - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Heleen Spek - WaarBenJij.nu Auto huren, slapen op het lab en start WK voetbal! - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Heleen Spek - WaarBenJij.nu

Auto huren, slapen op het lab en start WK voetbal!

Blijf op de hoogte en volg Heleen

26 Juni 2014 | Verenigde Staten, College Station

Hoi iedereen,

Is alweer een maand geleden dat ik iets geschreven heb! Nog een week en dan zit ik er alweer een half jaar :) en nog 4 weken en dan zijn papa, mama en Steef eindelijk hier! Lekker 2 weken op vakantie en wat anders zien dan Texas en natuurlijk papa, mama en Steef eindelijk weer zien! Echt enorm veel zin in. Sinds de vorige blog de laatste set varkens gehad, ging allemaal prima. Wel jammer, want nu is het tijdens stage vooral achter de computer aan verslagen werken en wat kleine klusjes doen op het lab. Zijn nog steeds niet begonnen met de muizen...Hoop dat daar een beetje tempo in gaat komen, anders wordt het stressen aan het einde...Maar denk dat dat wel goed komt.

Had in mijn vorige blog gezegd dat we eigenlijk het weekend van Memorial day een auto zouden gaan huren, maar helaas kon dat niet. We moesten zaterdag en maandag naar de varkens toe...Santoesha moest zelfs op memorial day de hele dag op het lab werken. Zondag daarom geluncht met een Nederlands meisje (Caroline) die mijn blog had gevonden op internet, en daarna contact had gezocht via facebook. Zij zit hier ook voor stage voor 3 maanden en ga deze zondag avond weer gezellig met haar uiteten :). Maandag was het niet echt mooi weer, dus heb ik thuis aan mijn stage verslag gewerkt. Die heb ik 1,5 week terug trouwens ingeleverd en gisteren terug gehad van Gabrie, ze was al redelijk positief! Dus nu even verbeteren en dan kan die naar school worden gestuurd.

6 juni waren we met Barbara gezellig naar Bryan geweest, dorp naast College Station. Waren we nog nooit geweest, dus Barbara wilde ons wel een keer meenemen. Was de eerste vrijdag van de maand en dan is er ook van alles te doen. Was super druk daar en gezellig! Daar lekker op het terras gezeten en nog naar een ander cafe geweest en gewoon door het dorp heen gewandeld. Is heel anders dan College Station, vooral de sfeer!
Verder natuurlijk het WK voetbal begonnen. De eerste wedstrijd voor een deel op stage gekeken en s’avonds had Gerdien ons uitgenodigd om bij haar thuis te komen kijken. Haar man had speciaal daarvoor een recorder gehaald en zou de wedstrijd opnemen. Helaas deed ESPN een beetje raar en zond het volkslied uit op de ene zender en daarna de rest van de wedstrijd op een andere. En dus konden we alleen het volkslied bekijken want Guido (man van Gerdien) wist dit niet...Maar hebben we gezellig met zen allen gegeten en de hoogte punten van de wedstrijd bekeken, ook leuk! De andere 2 wedstrijden gewoon hier op stage gekeken en zondag gaan we gezellig bij Gabrie kijken :)

Dat weekend daarna eindelijk een auto kunnen huren(3 weken later dan gepland), hadden namelijk geen varkens meer :). Zaterdag naar Washington on the Brazos geweest en Brenham. 2 hele kleine dorpen. Bij Washington was een klein museum over het ontstaan van Texas en Brenham is een klein ouderwets dorpje. Zaterdag avond nog lekker uiteten geweest bij Grub Burger Bar met Renata, Barbara, Danielle en Santoesha. Had een milkshake op, en dat kon je serieus diabetes in een beker noemen, was chocolade brownie, met chocolade cornflakes, chocolade saus, hershey chocolade, chocolade sprinkels en slagroom...Was heeeeeel erg lekker, maar was wel een beetje misselijk. Zondag zijn we eerst lekker wezen ontbijten bij Hullabaloo diner, was een heel schattig klein ouder wets diner en hadden echt lekker gegeten. Daarna gezellig wezen shoppen in een outlet bij Houston in de buurt. Zeker een leuk weekend gehad en was wel lekker om er even uit te zijn!

Toen hadden we een hele spannende week (vorige week)...Ik ben bezig met een stofje te maken en had hier al een bepaalde methode voor geprobeerd, die helaas niet werkte. Dit is trouwens niet voor mijn project, dit is iets waar ik gewoon mee help op het lab. Nu gingen we dit stofje proberen te maken door aan mijn eigen bloedcellen bepaalde stoffen toe te voegen en dan zouden de cellen deze stoffen zelf om moeten zetten in de stof die wij wilde hebben. Dit experiment duurde heel leuk 48 uur, dus heb samen met Santoesha een nachtje op het lab geslapen...Was fantastisch...not...Nou ja wel een hele ervaring. Eerst samen met Neelam en Santoesha eten gehaald en daarna hebben we met zen drieen tot half 10 films gekeken op de beamer in de vergader kamer haha. Om 12 uur moest ik nog een sample nemen en toen zijn we gaan ‘’slapen’’. Daar kwam helaas niet zoveel van, we sliepen op de bedden waar ze normaal mensen op laten liggen/zitten die mee doen aan experimenten. Deze lagen niet echt lekker en het bevindt zich naast het lab. Hierdoor hoorde je nogal veel geluiden...Ook moest ik om half 6 er weer uit om een sample te nemen. Niet veel slaap gehad dus. De volgende dag hadden we het zo gepland dat ik om 6 uur een sample zou nemen en de volgende dag pas weer om 7 uur. Dus 2e nacht gewoon heerlijk thuis geslapen, was wel een kort nachtje want om kwart over 6 zaten we alweer op de fiets richting het lab. Donderdag om 12 uur het laatste sample genomen. Toen heb ik aan Gabrie gevraagd of Santoesha en ik vrijdag vrij mochten vanwege de overuren die we hadden gemaakt. Dit mocht gelukkig, dus donderdag avond vroeg naar bed gegaan en heb heerlijk uitgeslapen op vrijdag. Vrijdag middag nog even naar de mall geweest, zodat we er even uit waren en ze hebben daar een puppy station, kan je voor 25 cent een puppy vast houden. Dus dat hebben we even gedaan, kon wel een knuffel gebruiken na die week hahaha.

Zaterdag nog lekker gesport en s’middags alleen aan het zwembad gelegen en zondag had ik verjaardag van Guido. Was erg gezellig, iedereen van het lab was er, zelfs Cindy waar ik eigenlijk mijn project mee zou gaan doen, maar toen ernstig ziek was geworden.

Verder staat er voor vrijdag het afscheidsfeestje van Karolina gepland, die gaat terug naar Zweden. Zaterdag ga ik waarschijnlijk met Santoesha en Neelam naar de film (22 jump street) en zondag lekker voetbal kijken bij Gabrie en s’avonds dan uiteten met Caroline :). Voor de rest is het 4 juli independence day en hebben we dus weer een lang weekend. Dan gaan we lekker naar San Antonio, hotel is al geboekt. Heel misschien gaat Neelam mee, gezellig met zijn drieen. Alweer erg veel zin in en daarna is het nog maar 2 weken en dan eindelijk vakantie!!!
Heb nog wat foto’s toegevoegd, van ons weekendje weg, bryan en onze leuke overnachting op het lab haha. Spreek jullie snel weer!!
xxxxxxxxxxxxxxxx

• 26 Juni 2014 - 03:54

Heleen Van Der Spek:

Op één of andere manier laat de site hierboven niet alle foto's zien die ik heb toegevoegd. Dus als je even links boven naar foto's gaat, kan je ze allemaal bekijken :)

• 26 Juni 2014 - 22:17

Je Vader:

Weer een leuk en uitgebreid verslag en volgens mij leer je de buurt goed kennen.

• 29 Juni 2014 - 15:20

Myrte:

Leuk verhaaltje weer Heleen :) leuk om lekker dingen te ondernemen en alles.
    Gelukkig staat er veel leuks op de planning, en voor je het weet zijn je ouders er weer!! xx

• 30 Juni 2014 - 19:02

Carla Verboon:

Hallo Heleen, eindelijk een reactie van ons. Het is zo'n lang verslag en in onze vakantie hadden we regelmatig geen internet of we lagen er zo weer uit.
    Nu weer thuis en op het gemak jouw lange verslag gelezen.
    Je hebt het wel druk he maar gelukkig ook tijd voor leuke dingen.
    Nog even en dan komen papa, mama en Steef en dat wordt natuurlijk een hele leuke tijd.
    Goed van Steef he dat hij geslaagd is.
    Mama heeft er veel tijd ingestoken en dat is gelukkig niet voor niets geweest.
    Heleen groetjes en weer tot horens.

• 14 Juli 2014 - 06:16

Anne: