De eerste dagen - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Heleen Spek - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Heleen Spek - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Heleen van der Spek

Blijf op de hoogte en volg Heleen

04 Januari 2014 | Verenigde Staten, College Station

Hoi iedereen!
Ik ben 2 dagen geleden veilig aangekomen in college station. De vlucht is goed gegaan, op het uur vertraging na. Door de douane ging vrij makkelijk, geen moeilijke vragen over mijn visum. Door de vertraging had ik helaas wel mijn busje gemist, waardoor ik met de taxi moest. Wel een beetje duur, maar goed ik ben er gekomen :).
Bij mijn appartementje stond Gabrie te wachten, mijn stagebegeleidster hier en Nederlands, die had al boodschappen voor mij gedaan en geholpen met het regelen van mijn contract van mijn huisje. Daarna lekker mijn spulletjes rustig uitgepakt en rond half 10 gaan slapen, toen was het bij jullie al 5 uur sochtends haha. Dus nog best goed vol gehouden om wakker te blijven.
De volgende dag werd ik opgehaald door Renate, die doet hier haar PHD en woont al 5 jaar in Amerika en is ook Nederlands. Met haar naar het lab geweest en daar een rondleiding gehad en iedereen ontmoet. De helft van de werknemers daar zijn NL en de andere helft Amerikaans. Daarna nog al wat kleine klusjes mogen doen en al artikelen mee gekregen om te gaan lezen, voor mijn onderzoek die ik hier ga doen.
Als laatste is Renate nog met mij naar de Walmart in Bryan geweest. Een klein dorpje naast College Station. Was super super groot, je kon er letterlijk alles kopen. Daar liepen al mannen met cowboy hoeden rond en veel mensen met kleren aan van de A&M university. Ze zijn hier erg trots op hun staat en dorp valt wel te zien.
Veel boodschappen gedaan zoals beddengoed en spulletjes voor in de badkamer en natuurlijk eten en drinken. Daarna terug naar men appartementje en alles rustig opgeruimd en gewoon makkelijk een pizzatje gegeten :).
Vandaag ga ik niet zoveel doen. Ik zit nog steeds alleen in mijn appartement en is eerlijk gezegd wel een beetje saai, maar gelukkig vermaak ik me prima. Straks een rondje fietsen, want het is hier prachtig weer, zonnig en rond de 20 graden. Morgen komt Santoesha thuis, klasgenootje van mij die hier al 2 maanden zit, en dan samen waarschijnlijk nog wat boodschappjes doen. Maandag begint me echte eerste dag stage. Eerst wat documentjes tekenen en daarna kan ik aan de slag. Ik weet nog niet precies wat ik allemaal ga doen, maar ga waarschijnlijk toch met varkens werken en onderzoek doen naar bloedvergiftiging. Ook heb ik gehoord dat ik mag gaan helpen met de humane studies zoals onderzoek naar COPD. Voor nu heb ik niet zo heel veel meer te melden, maar hou jullie op de hoogte!!
xxx Heleen

  • 04 Januari 2014 - 19:27

    Anne Marie Brooijmans:

    Hoi Meisje,
    Goed bezig.

    groeten,

  • 04 Januari 2014 - 19:36

    Monique:

    Hi heleen!

    Leuk om je verhaaltje te lezen! Heel veel succes maandag met je eerste dag stage!
    Ik blijf je verhalen volgen super leuk!

    Xxx monique

  • 04 Januari 2014 - 19:43

    Britt:

    Klinkt goed! Nog geen cowboy met paard aan de haak geslagen? Haha
    Succes maandag!

    Groetjes ons!

  • 04 Januari 2014 - 19:53

    Anke:

    Ha Heleen,
    Leuk om je ervaringen te lezen, ga je volgen.
    Klinkt goed allemaal!
    Groetjes.

  • 04 Januari 2014 - 20:40

    Melanie:

    Heey! Wat fijn dat je goed
    bent aangekomen! nu lekker settelen ;) succes!! Xx

  • 04 Januari 2014 - 21:16

    Suzan:

    Klinkt helemaal super meid! Lekker genieten!
    Heel veel succes maandag met je eerste stage dag, je kan het!
    Dikke kus uit Nederland xxx

  • 05 Januari 2014 - 21:02

    Ans Keur:

    Fijn dat alles goed is gelopen op je reis. Leuk hoor zo'n reisverslag.groetjes ans

  • 05 Januari 2014 - 21:52

    Henny En Marijn:

    Heleen.
    Na zo'n start kan het natuurlijk niet meer mis gaan !
    Veel succes en plezier volgende week op het lab.
    Verwachten binnenkort weer nieuwe foto's.

  • 10 Januari 2014 - 19:20

    Marian En Piet:

    Heleen,

    vanaf dag 1 al dapper bezig!!
    Ga zo door. Zijn benieuwd naar het vervolg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Op stage naar de Verenigde staten, College Station Texas voor 9 maanden

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 8882

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 05 Oktober 2014

Stage in College Station, Texas

Landen bezocht: