Jarig geweest en Koningsdag gevierd - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Heleen Spek - WaarBenJij.nu Jarig geweest en Koningsdag gevierd - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Heleen Spek - WaarBenJij.nu

Jarig geweest en Koningsdag gevierd

Blijf op de hoogte en volg Heleen

28 April 2014 | Verenigde Staten, College Station

Hoi Iedereen,
Sinds mijn vorige blog toch weer erg veel gedaan! De eerste week van april zijn we op vrijdag avond naar de film geweest, maar deze film was buiten op campus. Keer wat anders en was zeker leuk! De dag daarna zijn we naar een Acapella voorstelling geweest, hadden we van iemand gehoord en was erg bijzonder haha, maar erg leuk en we waren er weer even uit. De zondag hadden we een housewarming van een collega van mij, Barbara, en haar vriend was over gekomen vanuit Nederland. Dus ook hem ontmoet. Verder was op die housewarming iedereen van het lab een beetje en was erg gezellig om iedereen zo weer buiten het Lab een keer mee te maken :D.
Na dat leuke maar drukke weekend, begon ook weer een drukke week vol met operaties op de varkens. Mocht heel veel doen tijdens deze set operaties, zo heb ik een varken geïntubeerd (ga niet uitleggen wat dat is, daar is google voor hihi ;)), ik mocht een maag sonde inbrengen en heb de vet en huid laag mogen hechten aan het einde. Dus had een super leuke, spannende en leerzame week. Merk gewoon echt dat ik dit soort dingen echt heel leuk vind en daarom ook zeker blij ben dat ik bij deze stage terecht ben gekomen!! Kan nu namelijk al zoveel en dat maakt het zo leuk en interessant. Was wel een beetje vervelend dat er tijdens een operatie één varken het helaas niet had overleefd en natuurlijk was dat net een varken waar ik voor het eerst had geïntubeerd, de maag sonde had ingebracht en gehecht (kan natuurlijk ook niet anders, altijd geluk...). Ook danielle een collega van mij had voor het eerst katheters bij dit varken ingebracht, dus ook zij was even geschrokken. Toen het varken was overleden werd er meteen een necropsy uitgevoerd om te kijken wat er mis was en gelukkig hadden Danielle en ik niets verkeerd gedaan haha. Het varken had een erg klein hard, vergeleken met normaal, waardoor bloedproppen waren ontstaan. Shit happens, zullen we maar zeggen...
Verder was er één varken dat maar niet goed wilde herstellen van de operatie. Dus van alles gedaan, zelfs het hele weekend langs geweest en toen ging het eindelijk wat beter. In dat weekend ook nog opgepast op Tessel en Clara, de 2 nederlandse meisjes van 7 waarover ik in mijn vorige blog had verteld. Dat was ook erg leuk! Ging ook allemaal goed en was heel makkelijk.
De week daarna was stage zoals normaal, we moesten wel elke dag 2 keer naar de varkens, omdat dat ene varken nog steeds niet helemaal hersteld was. Ook kwam die week Marieke, een Nederlandse die hier een onderzoek doet voor haar promotie. Ze is al een keer eerder geweest in februari. Omdat ze er net was zijn we met een paar collega's naar Messina Hof geweest, een winery in Bryan (dorp naast college station). Ze vroegen geen ID dus kon mooi een week voor mijn verjaardag lekker wijntjes drinken hihi. De volgende dag had ik een feestje van een Amerikaans meisje, ze werd 21 en ik was uitgenodigd door haar huisgenoot, Karolina uit zweden en haar ken ik weer via Barbara (lastig I know haha). Santoesha moest aan haar verslag werken dus ben gewoon gezellig alleen gegaan. Heel toevallig was Tiffany, een andere NL collega van mij er ook. Dus was zeker gezellig, maar zooo anders!! Ik kwam binnen en eerst was het wel kletsen en gewoon wat drinken en pizza eten, maar uiteindelijk gingen we youtube filmpjes en disney films kijken... Zo heb ik mijn 21e verjaardag niet gevierd haha. Grappig weer om dat verschil dan zo te zien. Leuke mensen ook ontmoet, dus was zeker de moiete waard. Dat weekend hebben we niet zoveel gedaan. Zaterdag gewoon lekker uitgeslapen en buitenshuis geluncht op hetzelfde dakterras als waar mijn profielfoto van mijn blog genomen is. Zondag hebben we een heerlijk paasontbijt gemaakt en een taart gemaakt voor mijn verjaardag en savonds nog naar de film Captain America geweest, maar dan in the D-BOX. D-BOX zijn stoelen die meebewegen en trillen met de film. Zeker een hele aparte en leuke ervaring. Samen met Renate en Tiffany geweest van ons lab, erg gezellig!!
De volgende dag hadden we weer experiment, helaas maar met 2 varkens ipv 4, omdat er één dan de operatie niet had overleefd en het andere varken ook niet beter werd, waardoor het geen goed resultaat zou opleveren voor het experiment. Dus lekker een rustige experiment week.
Nou dan de meest belangrijke dag van het jaar natuurlijk, mijn VERJAARDAG!! 21e nog wel!!! Het begon eigenlijk dinsdag avond al een beetje, ik had een nieuwe telefoon besteld die dinsdag binnen zou komen, dus ik ging bij de receptie vragen voor een pakketje. Kreeg ik er 2, waarvan 1 hele hele grote. Ik wist het natuurlijk al, dat deze van thuis was!! Ik was helemaal blij en hyper haha. Kwam thuis meteen uitgepakt en iedereen nogmaals bedankt voor de leuke kaarten, kado's en felicitaties via mail, facebook en mijn blog. Ook mijn allerliefste vriendinnetjes hadden er een kadotje bij gedaan!! Werd er wel een klein beetje emotioneel van hoor, zoo fijn dat iedereen zo aan mij gedacht heeft terwijl ik helemaal hier zit. Doet met echt goed!!Op woensdag zelf had Danielle de lekkerste donuts van Amerika gehaald en ze waren ook echt super lekker en nog steeds een beetje warm, dus dat was echt super lief van haar. Ik moest eerst nog naar de varkens en rond 1 uur moest ik dan nog naar het lab en hadden mijn andere collegas weer een verrassing voor mij. Ik mocht niet gaan lunchen want ze waren iets aan het doen waar ik niets van af mocht weten haha. Dus toen ik uiteindelijk gehaald werd, werd er voor mij gezongen en hadden ze de boel versierd en ik moest een cowboy hoed en bloemenslinger om. Voelde me echt heeel erg jarig!!! S'avonds samen met Santoesha nog lekker uit eten geweest om het goed af te sluiten en het was zeker een hele geslaagde dag, die ik echt nooooooit meer ga vergeten :D.
Gisteren heb ik dit nog verder gevierd door met wat collegas en vrienden eerst bij een Texaans Mexicaans restaurant uiteten te gaan en we hebben het voor elkaar gekregen om 3 uur te blijven zitten, wat hier een hele prestatie is haha. De Amerikanen proberen je namelijk zo snel mogelijk uit het restaurant te krijgen, om de tafel weer opnieuw te vullen... Daarna nog lekker op stap geweest gewoon hier in college station. Was ook nog erg leuk en heb er goed gebruik van gemaakt, dat ik nu eindelijk hie rmocht drinken hihi.
Vanaf vandaag ben ik een hele week alleen thuis, zeker een beetje saai, maar ook wel prima. Santoesha is namelijk samen met haar nichtje en tante in Miami. Super leuk voor haar!! Nog heel lang met papa, mama en steef geskyped en soort van samen gegeten haha. Vanmiddag ben ik nog naar Roemer, lesley, tessel en clara geweest, waar ik ook heb opgepast. En alle nederlanders van het lab waren daar met hun gezin. Lekker in het oranje en op een echt nederlandse manier koningsdag gevierd met klossenloop, snoep happen ipv koekhappen, spijkerpoepen en een eierloop. Daar ook nog heerlijk gegeten en was zeker heel gezellig met alle nederlanders zo bij elkaar!! Sorry voor de hele lange blog, maar in de afgelopen maand nogal veel gebeurd haha. Nu vooral druk met verslagen schrijven en dingen starten met mijn eigen project. Nu ook 3 weken geen varkens, omdat er iets niet goed was gegaan met de bestelling, I don´t know... Dus kan me daar nu 3 weken ook even goed op focussen en alles even afronden! Dit was het voor nu en tot snel!!! xxxx
PS mijn officiele einddatum is ook bekend, ik ga 18 oktober terug vliegen, dan moet ik 20 oktober meteen naar school om van alles in te leveren en als het goed is kan ik dan in de eerste week van november afstuderen!!! Spannend!!!

  • 28 April 2014 - 14:45

    Hans:

    Leuk en uitgebreid verslag. Ook mooi dat het overeenkomt met hetgeen je ons tussendoor allemaal vertelt.

  • 29 April 2014 - 18:37

    Carla Verboon:

    Hallo Heleen, wat een groot verslag deze keer.
    Maar heel leuk om te lezen.
    Leuk dat je veel reacties hebt gehad voor je verjaardag.
    Ook al ben je ver weg je bent niet vergeten.
    Heleen wij wensen jou nog een mooie tijd daar en natuurlijk ook veel succes.
    groetjes van
    Fred en Carla

  • 29 April 2014 - 20:35

    Marian En Piet:

    Heleen,

    Lijkt wel een e-boek dat verslag van jouw!! Je blijft lezen! Maar wel grappig. Wij zien ook dat de vrije tijd erg gezellig wordt doorgebracht! Groot gelijk!

    Wat je werkt betreft gaat het ook lekker, jammer dat zo'n karbonaadje dan het loodje legt. Maar dat was niet jouw schuld. Wat doen jullie daarna met zo'n big trouwens??

    Ook heb je je verjaardag goed gevierd, zoals dat hoort als je 21 bent geworden. 19 oktober lijkt ons een goede datum om dat feestje dan nog eens dunnetjes over te doen want dan kunnen wij er ook bij zijn.

    Succes weer en tot de volgende keer!!

    Marian en Piet


  • 29 April 2014 - 21:01

    Anne:

    Goed te lezen (lekker uitgebreid) dat het zo goed met je gaat!
    Labmensen zijn nu eenmaal bere-gezellig :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Op stage naar de Verenigde staten, College Station Texas voor 9 maanden

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 8872

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 05 Oktober 2014

Stage in College Station, Texas

Landen bezocht: