San Antonio - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Heleen Spek - WaarBenJij.nu San Antonio - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Heleen Spek - WaarBenJij.nu

San Antonio

Blijf op de hoogte en volg Heleen

14 Juli 2014 | Verenigde Staten, College Station

Hee iedereen!!
Eigenlijk niet heel veel gedaan, naast naar San Antonio geweest voor 3 dagen. We waren vrijdag 4 juli vrij vanwege independence day en dus een auto gehuurd en lekker daar naar toe gereden. Is echt een super stad, zoo leuk en gezellig! Ze hebben de riverwalk, waar je lekker langs de rivier kan eten en op het terras zitten, iets wat hier niet echt kan in College Station haha. Vrijdag hebben we eerst een boottochtje gemaakt op de riverwalk met een gids die over van alles een beetje verteld. Daarna naar the Alamo geweest, een gebouw van 300 jaar oud wat gebouwd was door de Mexicanen toen Texas nog van Mexico was en naar de River center geweest, een mall om de rivier gebouwd. S'avonds was er natuurlijk vuurwerk vanwege indepence day en dat was echt super mooi!! Duurde een half uur en was midden in de stad, heel leuk :).

Zaterdag naar Schlitterbahn geweest, een heeeeel groot waterpark. Het was ook super heet dat weekend, dus was wel even lekker om wat verkoeling te zoeken. Je had zeg maar 2 delen en je kon naar dat andere deel met een busje, zoo groot was het dus haha. Verder de langste glijbaan van de wereld, duurde 45 minuten..!! En nog heel veel zwembaden en glijbanen, was heel leuk!!

Zondag waren we nog naar Tower of the America's geweest. Kan je met een lift naar boven en over de stad heen kijken, erg mooi. En daarna nog the mission trails gedaan. Dan ga je langs allemaal oude kerkjes, 4 in totaal. Zijn 300 jaar uit en hebben ook een beetje een mexicaans uiterlijk. Wij dachten dat deze echt niet meer in gebruik waren, maar we liepen naar binnen en er was echt in alle 4, een mis aan de gang. Met spaanse muziek en waren vooral mexicanen aanwezig. Maar heel apart dat na zoveel jaar, zo'n kerk nog steeds in gebruik is. Daarna hebben we nog geluncht bij de riverwalk en rustig naar huis gereden. Was een top weekend dus!!

Nu op stage erg druk, veel kleine klusjes doen, stage verslag schrijven en mijn afstudeer opdracht is weer veranderd...Het duurt te lang met de muizen en Gabrie is bang dat ik dan niet genoeg tijd heb om alles goed af te ronden. Zo nu is mijn afstudeer opdracht dat GSH project waar ik ook die 48 uurs studie voor gedaan heb en is eigenlijk een deel van Gabrie's onderzoek. Heb daar al best veel voor gedaan en ook al uitgeschreven dus scheelt weer een hoop tijd en is dus goed opgelost :).

Verder was onze airco deze week kapot en ik zal je zeggen dat is echt geen pretje wanneer je in het warme Texas woont...Was gewoon echt een sauna in ons huis. Helaas konden ze het niet meteen maken en hadden we een sleutel gekregen van een ander appartement waar de airco wel werkte, zodat we nog een beetje konden slapen...Gelukkig is dat probleem weer opgelost en slapen we weer in ons eigen appartement met een goed werkende airco! En natuurlijk woensdag nog het voetbal gekeken, helaas verloren, maar waren om 3 uur met iedereen (wel alleen de NLers) in een cafe gaan kijken. Was zeker gezellig!!

Dit weekend weer een leuk weekend gehad! Gisteren met Neelam en Santoesha gaan lunchen en daarna naar de film geweest, s'avonds nog wezen sporten (was best trots op mezelf dat ik op een zaterdag avond in de sportschool zat haha) en vandaag samen met Barbara naar Lake Bryan geweest. Daar lekker gezwommen, water was wel warm, wat gedronken bij het cafétje en naar country muziek geluisterd en daarna nog lekker uiteten geweest!

Deze week mag ik de hele week bij het muizenlab meelopen, erg veel zin in!! We moeten voor school namelijk een soort ''stalstage'' lopen en moeten we dus een hele week meelopen op een dierenfaciliteit. Heb geen idee wat ik ervan moet verwachten, maar zal jullie in mijn volgende blog er zoveel mogelijk over vertellen :). Voor de rest een beetje voorbereiden op de vakantie, spullen pakken en spullen inpakken die al mee naar NL mogen!! Nog maar 9 dagen, het aftellen is echt begonnen nu en ik zeg elke dag wel tegen Santoesha hoeveel dagen het nog is haha!!!

Het zal denk ik wel weer even duren voor de volgende blog, waarschijnlijk pas na de vakantie! Dus ik wens iedereen die in de tussentijd op vakantie gaat, een hele fijne vakantie toe!! Ik zal nog wat foto's toevoegen en dan spreek ik jullie snel weer!! Ondanks dat ik niet veel gedaan heb, toch weer een lange blog geworden hahaha
xxxxx

• 14 Juli 2014 - 09:15

Jeannette De Laat:

Ik heb al eerder geprobeerd een reactie te plaatsen, maar dat was toen niet gelukt. Ik heb geen idee wat ik fout deed. Nieuwe poging....
    Al lezende, lijkt het ons dat je het heel goed naar je zin hebt. Je ziet ook veel van de omgeving. Nog maar 97 (??) dagen voor je naar huis komt, als we het goed begrepen hebben. Maar eerst nog vakantie en natuurlijk, niet te vergeten, je afstudeeropdracht. Veel succes en heel veel plezier. Groetjes van ons allemaal. Jan, Jeannette, Sanne en Esther

• 14 Juli 2014 - 10:46

Anne Marie:

Hoi Heleen,

Leuke foto's zeg. Ziet er allemaal heel gezellig uit.
    Veel plezier deze week in het muizenlab. Is weer eens wat anders.

groeten van je moedertje

• 14 Juli 2014 - 17:45

Carla Verboon:

Hallo Heleen, was weer een leuk verslag.
    Je hebt leuke dingen gedaan hoor. Nu veel succes in het muizenlab, brrr.
    En aftellen voor de vakantie.
    Wij wensen jou een hele fijne vakantie.
    Lekker genieten met de fam.
    groetjes van ons

• 20 Juli 2014 - 11:30

Marian En Piet:

Heleen,

Inderdaad, nog maar heeeeeeeel even en dan zijn ze er! Kan je vertellen dat ze hier net zo hard tellen als jij hoor. Misschien ontkennen ze dat wel. Je vader is nog speciaal naar de kapper gegaan want die wil er netjes op staan als hij jou weer ziet......!
    Hij kon niet mee gaan biken vanwege die kapper, nou dan weet je de prioriteit wel!
    Geeft niks hoor, zou ik ook wel gedaan hebben.

Rustig aan door studeren en lekker vakantie vieren met zijn allen!! Veel plezier.

Marian en Piet