VAKANTIE!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Heleen Spek - WaarBenJij.nu VAKANTIE!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Heleen Spek - WaarBenJij.nu

VAKANTIE!!!!!!!!!!!!

Blijf op de hoogte en volg Heleen

18 Augustus 2014 | Verenigde Staten, College Station

Howdy trouwe blog lezers!
Bij deze denk ik dat hier mijn langste blog ooit komt, dit doordat ik 2 weken op vakantie ben geweest met Papa, mama en Steef en we ontzettend veel gezien en gedaan hebben!!
Ik ga weer even verder waar de vorige blog is opgehouden, ik zou die week mee gaan lopen bij het muizenlab. Dit was echt zooo ontzettend leuk!! Wilde niet meer weg haha. Ik mocht heel veel zelf doen en heb ook veel gezien. Ze hadden ook een deel wat een soort van quarantaine was, waar de muizen en de ruimte zo schoon mogelijk moeten blijven, dus heb ook elke dag lekker op het werk mogen douchen hahaha. Was wel weer een hele aparte maar leuke ervaring!! Na die week was het alweer het weekend voordat the family kwam en eerlijk gezegd heb ik me vooral daar op voorbereid, lekker het huis schoongemaakt op zaterdag en op zondag nog naar de kapper geweest en nog ff in de mall rond gelopen samen met Santoesha. Was ook ons laatste weekend samen, want weekend daarna zou ik op vakantie gaan en wanneer ik terug zou komen van vakantie zou zij alweer terug in NL zijn. Was nog erg gezellig, samen gegeten en filmpje gekeken en gekletst over van alles en nog wat.
En dinsdag was THE DAY!!!!!!!!!!!!!!!! Constant contact gehad met papa, mama en steef en toen steef mij smste dat ze in college station waren, ben ik zoo snel mogelijk op mijn fietst gestapt en naar huis gereden. Heel even de tijd gehad om thuis bij te komen van de hitte en toen kwamen ze daar aan in hun grote Amerikaanse huurauto! Zoo fijn om ze weer te zien, iedereen lekker hard geknuffeld en daarna mijn huisje laten zien. Ze vonden het wel erg warm hier in Texas en Steef verklaarde me voor gek dat ik in dit weer ging fietsen hahaha. Toen Santoesha thuis kwam zijn we met zijn 5en in Bryan uit gaan eten.
Volgende dag was ik lekker vrij, was gewoon brutaal geweest op stage en gewoon gevraagd of ik die dag vrij kon krijgen, dit was ontzettend fijn. Was erg leuk om hun College station, het lab en de varkens te laten zien. Ik heb daar toch 6 maanden rond gelopen (ondertussen is het alweer bijna 8, zo snel gaat de tijd) en papa, mama en steef vonden het ook erg leuk om te zien. Woensdag avond zijn hun naar Houston gereden en ik moest donderdag en vrijdag nog gewoon werken…BLEH!!!
Vrijdag middag kwamen hun mij om half 4 ophalen van stage en zijn we lekker naar Dallas gereden. En ik dacht eindelijk vakantie!! Had er enorm naar uitgekeken en ook even niet aan stage en school denken, RUST. In Dallas zijn we naar het John F. Kennedy memorial geweest en verder was Dallas een erg mooie stad om te zien, maar echt toeristisch is het niet. S’avonds in Fort Worth naar een Rodeo geweest. Dit was zoo ontzettend leuk en gaaf om een keer gezien te hebben, wel een beetje zielig voor die beesten. Maar ook een deel van die Texaanse cultuur, dus moest het wel een keer gezien hebben in de tijd dat ik hier zou zitten haha, dus dat kon van het lijstje geschrapt worden.
Volgende dag een hele lange rit naar Santa Fe (ondertussen alweer zondag 27 juli) duurde 11 uur ofzo, maar beetje slapen, muziekje luisteren en naar het prachtige uitzicht kijken en dan kwamen we de dag wel door. Santa Fe was erg leuk schattig stadje, niet heel groot, maar heeft een leuke sfeer en ook 10 graden kouder dan in Texas en dat was wel even lekker. We hadden een heel leuk appartementje, met 2 aparte slaapkamers, 2 badkamers, een balkon en een gezellig woonkamer met keuken. We vonden het erg luxe :) Alle huizen waren een beetje alla piranha van de efteling style en was leuk om te zien. Daar zijn we naar een bug museum geweest en een museum over indiaanse cultuur en kunst. Verder daar door het centrum gewandeld, een keer gezwommen , rond liggende dorpen bezocht, Georgia O’Keefe museum gezien (Breaking Bad hahaha) en over Canyon Road gelopen, een weg met heel veel kunst galerijen.
Toen zijn we donderdag door gereden naar Flagstaff, dorp dichtbij The Grand Canyon. Ik zei net dat we het appartement in Santa Fe luxe vonden, maar dit was nog erger!! We hadden zelfs een openhaard, wasmachine, droger en bubbelbad…!!!We kwamen aan in de regen, dus we hadden allemaal een beetje zoiets van K U T… Moeten we morgen in de regen door de Grand Canyon gaan lopen, maar we hadden ontzettend geluk en vrijdag was het mooi zonnig weer in de Grand Canyon, zelfs warm. Maar we hadden het er allemaal voor over, want het was erg indrukwekkend en echt één van de mooiste dingen die ik ooit gezien heb. Het is eigenlijk gewoon niet te beschrijven, het is zoo groot. Zal wel foto’s toevoegen, maar zelfs dan snap je nog niet hoe groot dit is. Volgende dag naar Sedona gereden en daar naar Red Rock state park geweest, was weer heel anders dan de Grand Canyon, maar ook erg mooi. Was die dag wel een beetje ziek, dus s ’avonds vroeg naar bed gegaan en niet echt veel meer gegeten(heb ik weer hoor…).
Volgende dag gingen we door rijden naar Bryce en aangezien ik nog niet helemaal fit was, was het wel fijn om in de auto zitten. Het ging wel al een heel stuk beter trouwens en ook niet echt meer last van gehad de rest van de vakantie. In Bryce zaten we vergeleken met Flagstaff in een slap hotel kamertje, heel luidruchtig en een beetje een te klein bed haha. Ook het dorp was zoo afgelegen, er was niks te doen en internet deed het niet echt fantastisch, maar niet getreurd want Bryce Canyon was echt zooo gaaf!! Echt het allermooiste wat ik ooit gezien heb en dat vonden we allemaal! Van die rode rotsen in verschillende vormen en je kon tussen zo’n klif doorlopen, echt mooi! Daar waren we maar één dagje en dinsdag 5 augustus reden we door naar Las Vegas. Eerst doorgereden naar de Hooverdam, jeeeh wat is dat groot zeg! Was apart om te zien. Daarna doorgereden naar ons Hotel, het Hilton jaahaa hahaha. En daar eerst lekker gezwommen, ook daar hadden we weer een kamer waar je U tegen zegt, en nog wel 2 aparte kamers, met keuken, woonkamer en bubbelbad (hihi). In Las Vegas hebben we elke avond wel over de Strip gelopen, zoo gaaf om al die lichtjes te zien!! Heel apart, je hebt het gevoel als of je in een pretpark loopt. Al die hotels hebben een bepaald thema, zo had je Parijs, New York, Venetië, Caesar palace ofcourse, Luxor en nog veel meer! We hebben ook elke dag lekker gezwommen, nog een keer wezen winkelen in een american size mall, naar Stratosphere tower waar Steef en ik in een achtbaan zijn geweest die boven de strip hangt en je kan in de toren over Las Vegas kijken (echt gaaf!!), nog 2 hele dollars vergokt in de slotmachine, papa heeft nog blackjack gespeeld (helaas niks gewonnen), naar het Las Vegas bord geweest en ook erg lekker uiteten geweest.
Vrijdag de 8ste was voor mij de laatste keer dat ik voor een lange tijd in de auto zou zitten, we gingen naar mijn laatste bestemming, Los Angeles. We hebben alle vier besloten dat we naar die stad niet meer terug hoeven. Het was te druk, te groot en ook best een bende. Het strand was wel heel mooi en ook het Hollywood sign gezien en over Hollywood boulevard gelopen. Dat laatste was toch wel leuk om gezien te hebben, maar voor de rest vonden we LA niet heel veel aan.
En toen was het zondag, de dag waar ik wel enorm tegen op zag, ik moest weer terug naar Texas vliegen…Was toch wel weer zwaar om afscheid te nemen nadat we zo’n leuke vakantie hebben gehad met zijn allen. Het voelde helemaal niet alsof ik al 6 maanden van huis weg was en hun al zolang niet meer had gezien. Alles voelde gewoon weer normaal en vertrouwd, erg fijn maar daardoor ook moeilijk om weer terug te gaan naar College Station! Dus natuurlijk weer lekker lopen janken op het vliegveld…fijn…NOT. Mijn vlucht en reis terug is allemaal goed gegaan, kan niet gezegd worden over papa, mama en steefs vlucht…En maandag de 11e meteen weer naar stage gegaan. Dit was echt niet tof..Had zo geen zin en was nog erg moe van de vakantie en de reis en natuurlijk nog niet helemaal bij gekomen van het afscheid. Had niet verwacht dat ik er zoveel moeite mee zou hebben, aangezien ik nog maar 10 weken moet…Maar goed wel dus. Zat echt even in een dip, maar nu is alles weer goed hoor. Stage gaat prima, weet steeds beter waar ik mee bezig ben en wat ik moet doen. Iedereen op stage staat nog steeds voor mij klaar, erg fijn. Mocht maandag bij Renate komen eten, omdat ik anders alleen thuis zou zijn en Barbara kwam daar ook eten, was erg gezellig!
Verder gewoon normale gang van zaken op het lab, enige is dat Santoesha dan weg is en dat is toch wel raar. Zo zit ik nu alleen op mijn kantoortje en ook zat ik een week alleen in mijn appartement. Dat was niet zo gezellig…Ook is er nog een ding waar ik toch wel ontzettend van baal, Danielle heeft een andere baan gevonden in Dallas, daar woont haar vriend en kan ze met hem gaan samen wonen. Ook denk ik dat ze deze baan een beetje zat was en gewoon toe was aan iets nieuws. Ik vind dit erg jammer, omdat ik het toch wel goed met haar kon vinden en we ook heel veel samen moesten werken vanwege de varkens…Ik zal nu veel meer alleen moeten gaan doen en dat wordt wel zwaar zo op het laatste moment van mijn stage. Ik heb het al druk met alles afronden en verslagen schrijven, maar ben er wel van overtuigd dat het me op één of andere manier gaat lukken. Het wordt alleen wat saaier op het lab, gelukkig heb ik Barbara, Renate, Tiffany, Gerdien en Neelam nog. Zaterdag (gisteren dus) nog met hun(behalve neelam) gaan zwemmen en bbqen bij Renate, was leuk en lekker gekletst over werk en andere dingen. Daarvoor nog met Barbara in een cafeetje gezeten met onze laptopjes en wat aan school gedaan. Erg veel kunnen doen, dus was wel even lekker.
Als laatste heb ik een nieuwe huisgenoot. Ze is gisteren gekomen, ze heet Marina en woonde al in dit appartementen complex, alleen had ze haar huur te laat vernieuwd en haar appartement was dus al verhuurd en moest zij in een ander appartement. Ze lijkt me erg aardig, vanochtend nog gezellig met haar gekletst over van alles en nog wat. Ze zei dat ze jammer genoeg niet heel veel thuis is, ze werkt bij 2 laboratoria en heeft daarnaast ook nog lessen. Die Amerikanen moeten ook altijd veel leren en ze zei dat ze dat vooral op Campus doet. Dus is ze dagen weg van 8 tot 1 uur in de nacht. Dus helaas niet samen eten ofzo, maar gewoon het feit dat er s ’nachts iemand is als ik lig te slapen, vind ik al erg fijn :). Verder vandaag niet zo heel veel gedaan, even een luie zondag had ik ook wel nodig, was wel weer even geleden. Dus vandaag nog geskyped met papa en mama en gepraat over de verloren koffers (waar heel veel spullen inzaten) en hun laatste dagen in San Fran (waar ik helaas niet bij was :() en deze blog geschreven, foto’s van de vakantie bekeken, film gekeken en gewassen en is het weekend alweer voorbij…
Nou eindelijk klaar met mijn verhaal. Hoop dat jullie ondanks dat het zoo lang was, toch met plezier hebben gelezen. Vanaf nu nog 61 dagen en ben eerlijk gezegd wel een beetje aan het aftellen. Heb het nog steeds wel naar mijn zin hier, maar ben er ook wel een beetje klaar mee en er aan toe om weer terug naar huis te gaan. Maar eerst nog even knallen en alles goed af ronden, zodat ik helemaal voorbereid naar huis kan. Foto’s volgen nog, want die ben ik vanaf thuis uit naar mijn laptop aan het downloaden en OMG wat duurt dat lang zeg…Waarschijnlijk zullen de meeste van jullie ze al wel van papa en mama te zien krijgen en anders op mijn facebook ;)
Groetjes, Howdy en Houdoe!!!!
xxxxx

  • 18 Augustus 2014 - 07:27

    Monique:

    Hi heleen!!!

    Leuk om je verhaal te lezen!!! Fijn om vakantie gehad te hebben met je ouders en steef!! Maar logisch dat het moeilijk was!! Nog ff door bikkelen want je kunt nu af gaan tellen!!! Hou je nog even sterk!;)


    Liefs mo!

  • 18 Augustus 2014 - 17:49

    Je Vader:

    Leuk om te lezen dat je een gezellige vakantie met je broer en ouders hebt gehad:).

  • 18 Augustus 2014 - 20:33

    Marian En Piet:

    Heleen,

    wat een verslag! Goed om te lezen dat jullie samen zo hebben genoten. En ja, dan doet het afscheid ff zeer. Maar vanaf nu terugtellen en dat gaat lekker opschieten, let maar op.
    Goed doorwerken en dan ben je er in een keer van af!
    Succes met de laatste loodjes!

    Marian en Piet

  • 21 Augustus 2014 - 12:54

    Marian:

    Hoi Heleen.
    Mooi verslag, ga binnenkort
    fotos kijken!
    Kop op, de laatste loodjes gaan je
    Ook lukken en je zult de tijd vliegt.
    Groetjes Marian.

  • 21 Augustus 2014 - 19:27

    Anne:

    Jeetje, dat was een koud bad toen je thuiskwam!
    Jammer genoeg horen de dopjes er ook bi, je vorige dip ben je ook te boven gekomen, realiseer je af en toe nog maar eens dat je dit avontuur niet snel weer doet! Dan kikker je wel weer op!
    En wat een mooie reis! Lekker divers is Amerika! En zo bekend, omdat je het gewoon al van tv kent, erg bizar! Mooie foto's ook!
    Gaat helemaal goedkomen met jou en je zelfstandigheid op het lab!
    Succes met de laatste loodjes!!!
    Groetjes !

  • 27 Augustus 2014 - 19:30

    Marian Loch:

    Zo heleen was inderdaad een heel verhaal. Had natuurlijk al eea van je ouders gehoord. Geniet nog van deze laatste weken, ze vliegen voorbij en achteraf is het toch heel snel gegaan. Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Op stage naar de Verenigde staten, College Station Texas voor 9 maanden

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 8857

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 05 Oktober 2014

Stage in College Station, Texas

Landen bezocht: